دفترکار همراه

  • ۰
  • ۰

طراحی و امنیت وب سایت

امنیت وب سایت

در دنیای امروز که هر کسب و کاری در دنیای مجازی صفحه ای برای معرفی خدمات و یا کالای خود دارد , مقوله امنیت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است . باید در طراحی امنیت وب سایت از نقطه شروع تا پایان امنیت وب سایت اعمال شود و همچنین پس از پایان طراحی وب سایت باید امنیت وب سایت بصورت کاملا تخصصی توسط کارشناسان طراحی وب سایت و امنیت وب سایت رصد گردد , زیرا با توجه به گسترده بودن دنیای تجارت الکترونیک و حضور اکثریت رقبا در این دنیای مجازی امکان حملات مخربانه از سوی رقبا و یا هکر ها بسیار زیاد است , بنابراین مقوله امنیت وب سایت را جدی بگیرید . ما در این مقاله با تکیه بر تجربه و دانش تیم طراحی وب سایت هانی تک به جمع آوری نکات بارز امنیت وب سایت پرداخته ایم .

امنیت وب سایت

نتیجه اعمال و رعایت نکات امنیت وب سایت در طراحی نه تنها از حملات مخربانه افراد به وب سایت شما جلو گیری می نماید بلکه احساس آرامش به کاربرانتان انتقال می دهد که نتیجه این امر جذب بازدید کننده و کاربر است . از امتیازات این امر مهم , توجه موتور های جستجو به طراحی وب سایت  و امنیت وب سایتشما و بدست آوردن سئو مناسب از سوی موتور های جستجو می باشد , پس با رعایت نمودن یک سری نکات پیش پا افتاده در امنیت وب سایت چندین هدف در طراحی وب سایت را نشانه گرفته اید .

 

لازم به ذکر است که مقوله امنیت وب سایت مقوله پر بحث و ماجرایی در دنیای وب است و نمی توان گفت که با رعایت آنها به صورت کامل ,از حملات مخرب به سایت خود در امان خواهید بود , چون هکر ها همیشه یک قدم از کارشناسان طراحی وب سایت جلوتر هستند . به همین علت هم شرکت های طراحی وب سایت  تعرفه های متفاوتی به نسبت امنیت وب سایت دارند . 

 

 

امنیت وب سایت

 

1. امنیت وب سایت و  بارگذاری فایل های مخرب :

این مدل حملات معمولا در هر قسمتی از طراحی سایت حرفه ای که امکان بارگذاری عکس , فیلم و یا هرگونه فایلی را دارا می باشد ممکن است اتفاق بیافتد , که نتیجه اش دسترسی به بانک اطلاعاتی و دستبرد زدن به داده های طراحی سایت حرفه ای می باشد . کارشناسان طراحی وب سایت می بایست با اعمال محدودیت های مناسب , برقراری امنیت وب سایت را به حداکثر ممکن برسانند .

2. امنیت وب سایت و طراحی سایت حرفه ای تزریق کدهای SQL ( SQL Injection ) :

یکی از بدترین و مخرب ترین حملات , اعمال کدهای SQL در پایگاه داده طراحی سایت حرفه ای تحت عنوان SQL Injection می باشد که به منظور درج , حذف و یا تغییر در بانک اطلاعاتی می باشد , البته امروزه با استفاده از تکنولوژی های جدید طراحی سایت حرفه ای جلوی اینگونه از حملات گرفته شده است .

طراحی سایت حرفه ای

3. امنیت وب سایت و طراحی سایت حرفه ای (لینک) حملات XSS :

این حمله یکی از آسیب رسان ترین حملاتی است که هکرها می توانند امنیت وب سایت و طراحی سایت حرفه ای شما را هدف قرار دهند که گاهی اوقات خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند . روش کار به این صورت می باشد که هکر کدهای مخرب خود را جایگزین کدهای صفحات وب می نماید و این آغاز مرحله هدف قرار دادن امنیت وب سایت و طراحی سایت حرفه ای شماست و زمانی که کاربر اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و یا ورود می نماید , هکر اقدام به سرقت اطلاعات کاربر می کند .

4. امنیت وب سایت و طراحی سایت حرفه ای نامه های مخرب :

این مدل از حملات یکی از قویترین دشمنان امنیت وب سایت ها است . هکر با درج کدهای مخرب در ایمیل سایت اقدام به ارسال ایمیل از طرف شما به کاربران و مشتریانتان می نماید.

 

قطعا راهکار های امنیت وب سایت بیشتری جهت جلوگیری از نفوذ هکر ها وجود دارد که می توان آنها را در طراحی وب سایت لحاظ نمود .

 

  • ۹۵/۰۲/۲۷
  • .m mohammadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی