دفترکار همراه

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت حرفه ای



طراحی سایت حرفه ای و مقدمه

HTML یک زبان ساده برای طراحی سایت حرفه ای بود و باید این زبان ساده یک سری تغییرات می کرد که این موضوع باعث به وجود آمدن CSS شد که این امکان را به تولید کنندگان صفحه های HTML می داد تا با ظاهر زیباتری به کاربران عرضه نمایند . اما هنوز بین آن چیزی که کاربران انتظارش را از وب داشتند با چیزی که باید به آن می رسیدند توازن وجود نداشت , باید این صفحات به مراتب بهتر و بهتر می شدند و همین موضوع باعث شد زبان های برنامه نویسی تحت وب  و طراحی سایت حرفه ای برای تولید بهتر صفحات HTML و وب سایت ها به وجود بیاید . این زبان ها به دو سطح Client Side و Server Side  در طراحی سایت حرفه ای تقسیم می شوند , در این مطلب می خواهیم در مورد سطح Client Side صحبت کنیم که یکی از این زبان ها JavaScript می باشد .


طراحی سایت حرفه ای و توسعه ی JavaScript :


کم کم JavaScript از یک زبان به یک استاندارد توسعه برنامه های تحت وب و طراحی سایت حرفه ای  تبدیل شد , برنامه نویسان بیشتری برای توسعه وب سایت ها  و طراحی سایت حرفه ای از این زبان استفاده نمودند . کد های آماده نوشته شده با JavaScript زیاد شدند و برنامه نویسان توانستند برای حل مشکلات خود در طراحی سایت به منابع بیشتری دست پیدا کنند .


همین طور که JavaScript به عنوان یک استاندارد توسعه وب  و طراحی سایت در حال پیشرفت بود , چارچوب های کاری برای بهتر شدن آن توسعه داده می شد تا بتواند دنیای وب را از چیزی که هست بهتر و جذاب تر کند . اما در این جا سوالی پیش می آید که دلیل اصلی توسعه این چارچوب های کاری چه می باشد ؟ خود JavaScript که به عنوان یک استاندارد شناخته شده در طراحی سایت مطرح شد , چه کمبودهایی در خود دارد که برنامه نویسان طراحی سایت را به توسعه چارچوب های کاری دیگر وادار می نماید ؟


اولین بحثی که در اینجا باید مطرح کرد این است که (لینک) طراحی سایت و طراحی سیستم های رایانه ای بیشتر بر مبنای سرعت طراحی و توسعه سیستم بنا می شود . نکته دیگر قابلیت اطمینان و پایداری سیستم است که زبان های برنامه نویسی نمی توانند خیلی از این مشکلات طراحی سایت را حل کنند و بنابراین نیاز است برای راحتی کار با آنها از تجربه دیگران استفاده شود . نتیجه کارها و پروژه های مستمری که از سوی دیگران توسعه داده می شود , یک چارچوب کاری برای حل مشکلات در طراحی سایت و تمیز تر شدن خروجی کار طراحی سایت به وجود می آورد . نکته دیگر , استانداردهایی است که به مرور زمان جای خود را در میان توسعه دهندگان سیستم باز کردن می باشد . توسعه چارچوب های کاری دلیلی بر ضعف یک استاندارد یا حتی یک زبان نیست بلکه مکملی برای آن است که کار کردن با آن را برای افراد دخیل در توسعه سیستم راحت تر می نماید .


طراحی سایت و کاربرد های JavaScript :


یکی از مشهورترین چارچوب های کاری Backbone.js می باشد . این چارچوب کاری بیشتر برای نمایش اطلاعات یک مدل در مدل نمایشی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . از سایت های مشهوری که از این چارچوب کاری استفاده می کند می توان به USA Today و New Radio اشاره کرد . 

از میان چارچوب های کاری دیگر می توان Knockout.js را نام برد که از مدل طراحی ( MVVM ( Model View View Model استفاده می نماید . نکته قابل ذکر درباره این چارچوب این است که با استفاده از JavaScript نوشته شده می باشد و از هیچ چارچوب کاری برای توسعه آن کمک گرفته نشده است .


Sencha Touch یکی از بهترین چارچوب های کاری موجود در زمینه طراحی سایت و یا طراحی پورتال در موبایل ها و تبلت ها می باشد . اصلی ترین ویژگی آن این است که براساس یک کتابخانه بر پایه Ext JS که خود یک کتابخانه بزرگ برای JavaScript می باشد ، توسعه داده شده است . این چارچوب بیشتر در مرورگرهای کلاس A که براساس WebKit می باشد مورد استفاده قرار می گیرد و بازدهی بیشتری را در HTML5 از خود نشان می دهد . همچنین می تواند در چند سیستم عامل موجود در تلفن های همراه و تبلت سازگاری داشته باشد .


اگر به دنبال یک چارچوب کاری هستید که ترکیبی از یک پارچگی و انعطاف پذیری را در یک محیط منبع باز و با قدرت عرضه خدمات بر اساس پردازش ابری را به شما ارائه کند , به طور قطع Appeclerator Titanium پاسخ خواسته ی شما را می دهد که نسل بعدی سکوهای نرم افزاری را برای توسعه در سیستم عامل Android و iOS عرضه می کند .


یکی از کامل ترین چارچوب های کاری که توانست از زمان عرضه نسخه رسمی بازدهی خوب خود را در محیط های وب و وب سایت ها نشان دهد و توانست ثابت کند که می تواند قدرتمند تر از JavaScript دنیای وب را متحول نماید Jquery می باشد . این چارچوب کاری که خود سکوی پرتابی برای بقیه چارچوب های کاری بود با عرضه نسخه های به روز شده و قابلیت های متفاوت با نیازهای امروزی دنیای وب توانست جای خود را در میان فعالان دنیای وب باز نماید تا جایی که امروزه به عنوان یکی از استاندارد های وب نوین شناخته می شود . 

Jquery را نمی توان صرفا یک چارچوب کاری دانست بلکه خود یک زبان و یک استاندارد برای وب است که توانست مشکلاتی را که در JavaScript بود رفع و استفاده از آن را راحت تر نماید .

  • ۹۵/۰۴/۰۳
  • .m mohammadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی